Για το άνοιγμα των σχολείων

Έχοντας κάνει ΤΟ ΨΕΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ αγνοεί πλήρως τις πραγματικές ανάγκες των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων ενόψει του ανοίγματος των σχολείων και επιχειρεί να τα ανοίξει για λόγους επικοινωνιακούς και χωρίς να πληρούνται βασικές προϋποθέσεις για την ασφάλεια της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Τονίζουμε ότι βασική μας επιδίωξη και θέληση είναι να επιστρέψουμε στις τάξεις και στα σχολεία μας με δια ζώσης διδασκαλία, κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί σε καμία περίπτωση από την εξ αποστάσεως επικοινωνία – «εκπαίδευση». Όμως όφειλε και οφείλει η πολιτεία να απαντήσει σε μια σειρά βασικά ζητήματα – ερωτήματα και διεκδικήσεις μας.Αντ’ αυτού παραπέμπει τα πάντα στην «ατομική ευθύνη» των εκπαιδευτικών και των γονέων – μαθητών ενεργοποιώντας διαύλους και πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των εκπαιδευτικών, όπως ακριβώς έκανε με την ψήφιση της τροπολογίας και την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από τις σχολικές αίθουσες, και τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως (εκτός συνθήκης πανδημίας και αναστολής λειτουργίας σχολείων).
Επιπλέον, οι όροι «προαιρετικότητας» με τους οποίους γίνεται το άνοιγμα των σχολείων, αντί να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά και παιδαγωγικά μέτρα που θα εξασφαλίσουν σε όλα τα παιδιά την παρουσία τους στην ποιοτική δια ζώσης εκπαίδευση με διασφάλιση των όρων υγιεινής, σε συνδυασμό μάλιστα με το «κλείσιμο» των ολοημέρων ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους για το μέλλον του σχολείου. Ο συνδυασμός δια ζώσης διδασκαλίας με εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» οδηγεί σε μόνιμα «υβριδικά μοντέλα», όπου η εξ αποστάσεως γίνεται μόνιμο οργανικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα επιτρέψει να συμβεί αυτό, και με ανοιχτά σχολεία δε θα εφαρμόσει με κανένα τρόπο την τροπολογία και την Υ.Α.. Η εξ αποστάσεως επικοινωνία πρέπει να τερματιστεί, οι εκπαιδευτικοί με παιδαγωγική ευθύνη θα αντιμετωπίσουν κάθε κατάσταση όπως και στο παρελθόν. Για τους μαθητές που αδυνατούν για λόγους υγείας να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να προβλεφθεί η παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας. Βέβαια, αυτά για το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτελούν ψιλά γράμματα καθώς αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο με όρους «δημοσιονομικών οικονομικών βαρών». Δεν έχουν καμία διάθεση να αυξήσουν τις δαπάνες για την Παιδεία, αλλά όπως φαίνεται και από το πολυνομοσχέδιο που φέρνουν, σκοπός τους είναι η υποβάθμιση και η διάλυση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα τους.
Συγκεκριμένα για το άνοιγμα των σχολείων θέτουμε τους εξής προβληματισμούς και διεκδικούμε τους παρακάτω όρους και αιτήματα:
Α) για την κτιριακή υποδομή:
• Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Τα τμήματα είναι πολυπληθή και ο συνωστισμός στους αύλιους χώρους δεδομένος, ακόμα και αν σε αυτούς βρεθεί το 50% των υπαρχόντων μαθητών. Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
• Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα. Είναι γνωστό το χρόνιο κτιριακό πρόβλημα, ειδικά στα Νηπιαγωγεία, καθώς και η ανάγκη για νέα σχολικά κτίρια.
• Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η οδηγία για τάξεις μέχρι 15 μαθητών και ταυτόχρονα τήρηση 1,5 μέτρου απόστασης. Είναι χαρακτηριστικό της ανευθυνότητας του Υπουργείου Παιδείας ότι με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία του ΕΟΔΥΥ για 7 τ.μ. ανά μαθητή σε 1,5 μ. απόσταση ανάμεσα στα θρανία !(ενώ στα σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να ισχύει η οδηγία ένας πελάτης ανά 15 τμ.)
• Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
• Σε πολλά σχολεία, οι βρύσες και οι τουαλέτες είναι ανεπαρκείς.
• Τα γραφεία των εκπαιδευτικών είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις, ακόμη και αν αυτές είναι 1,5 μέτρο όπως λέει η τελευταία οδηγία του Υπ. Παιδείας.

Β) για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
• Το εκπαιδευτικό προσωπικό στην ελληνική εκπαίδευση είναι ήδη γερασμένο καθώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν μέσο όρο ηλικίας περί τα 50 έτη και άνω. Και αυτό καθώς με τα αντιασφαλιστικά – αντισυνταξιοδοτικά μέτρα της τελευταία δεκαετίας η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι αναγκασμένη να μένει μέσα στις σχολικές αίθουσες σε μεγάλες ηλικίες ενώ για μια δεκαετία τώρα, ουσιαστικά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Επιπλέον, υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν στις σχολικές τάξεις.
• Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
• Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική – υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Όπως και οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται.
• Επιπλέον, για τους αναπληρωτές/-τριες, έχει έρθει η ώρα να δοθεί τώρα τέλος στην επαναλαμβανόμενη ταλαιπωρία τους. Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλοι οι απαραίτητοι διορισμοί/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
• Κανένας εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μην επιστρέψει στο σχολείο!
• Να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών.
• Να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, και να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Καμία περικοπή προϋπηρεσίας, μισθού ή ενσήμων για αναρρωτικές άδειες.

Γ) για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά):
• Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας πολλών καθαριστριών (σύμβαση, αμοιβή με ψίχουλα). Πολλές/-οι πιάνουν δουλειά μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 11:00. Χρόνια τα σωματεία τους, οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα απαιτούμε την μονιμοποίηση τους. Έστω και τώρα η κυβέρνηση να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον, να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, μια και τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Τα «μπαλώματα» της μεταφοράς καθαριστριών από άλλες δομές του Δήμου προς τα σχολεία, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα.
• Να δοθεί επαρκές έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για την συχνή απολύμανση των σχολείων. Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται από το κράτος με επιπολαιότητα και αδιαφορία
• Οργάνωση πραγματοποίησης μαζικών (και δωρεάν) τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κρατική ευθύνη.
• Να δημιουργηθούν τώρα, όλες οι δομές σχολικής υγιεινής και ασφάλειας (που έπρεπε να υπάρχουν ήδη) με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (γιατροί σχολείων, νοσηλευτές, χώροι ιατρείων, αναλώσιμα).

• Εξασφάλιση από την πολιτεία δωρεάν μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.
• Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Σχολεία και Νηπιαγωγεία). Άμεσο κλείσιμο σχολικής μονάδας σε περίπτωση κρούσματος.
• Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα Λύκεια – Γυμνάσια και Δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).

Δ)Για την ζωντανή δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική μας ευθύνη και την μη-εφαρμογή της (ν)τροπολογίας και της Υ.Α.

• Καμία ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος – τερματίζουμε την εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία.
• Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων σε σχετικές αποφάσεις και την αποτύπωσή τους με αντίστοιχα πρακτικά(ήδη έχει σταλεί στα σχολεία σχέδιο πρακτικού του συλλόγου μας).
• Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα αντίστοιχη απόφαση.
• Απαιτούμε να προβλεφθεί και για όσους μαθητές/-τριες αδυνατούν να παρακολουθήσουν κανονικά το μάθημα στο σχολείο εξ αιτίας του covid 19 η κατ’ οίκον διδασκαλία.
• Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.

• Καλούμε τους συναδέλφους να είναι σε ανοιχτή επικοινωνία με τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου μας για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.
• Καλούμε τα ΔΣ των συλλόγων της Γ΄Αθήνας σε ημέρα κοινής δράσης – διαμαρτυρίας στη Δ/νση
Γ΄ Αθήνας με συμμετοχή συναδέλφων και συλλόγων γονέων.

Όλοι την Δευτέρα 1η Ιουνίου στις 7 το απόγευμα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια και στη πορεία προς τη Βουλή.

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ – ΠΑΛΛΑΪΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ & ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *