Απόφαση Γ.Σ. για Εκλογή Δντών Σχολικών Μονάδων ΙΟΥΝΙΟΣ 2015 PDF  | Print |  E-mail
Tuesday, 09 June 2015 08:20

Απόφαση της Γ.Σ. του Συλλόγου μας για την Εκλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Παρά την κριτική που ασκήσαμε και ασκούμε, παρά τα ουσιώδη ζητήματα τουπλαισίουλειτουργίας των σχολείων που στηρίζεται στην ιεραρχία και την αγορά κλπ. και του αντιδραστικού ρόλουτων στελεχών πουπαραμένουν ανοιχτάκαι παρά τομικρό ποσοστό (33%) συμμετοχής των συλλόγων διδασκόντων στην τελική επιλογή, οι διαδικασίες και η συζήτηση για την επιλογή των διευθυντών που θα ολοκληρωθούν ως το τέλος της χρονιάς, μπορούν να αξιοποιηθούν σε θετική κατεύθυνση για το κίνημα, αν προτάξουμε συλλογικά έναπλαίσιο δημοκρατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδωνπου θα μας δεσμεύει όλους.

 

Ακόμα και η  επιλογή στο 100% από τους συλλόγους διδασκόντων θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα άλλο περιεχόμενο για το δημόσιο σχολείο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, ανατροπή του θεσμικού πλαισίου πάνω στο οποίο στηρίζονται οι αρμοδιότητες του Διευθυντή) και αυτό διεκδικούμε. Όπως γνωρίζετε όμως, μετά την επιλογή των διευθυντών και των υποδιευθυντών, οι επιλεγέντες μαζί με ένα μέρος από τις προϊστάμενες των νηπιαγωγείων θα κρίνουν, πάλι κατά 33%, την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Σε αυτή λοιπόν τη συγκυρία, είναι φανερό πωςαπό την στάση και την κρίση όλων των συναδέλφων, στις υφιστάμενες διαδικασίες για την επιλογή των στελεχών θα κριθεί και η δικαίωση του αγώνα που δώσαμε το προηγούμενο διάστημα ενάντια στην αξιολόγησηκαι στα στελέχη του διοικητικού μηχανισμού, που ανέλαβαν το ρόλο των προθύμων αξιολογητών και καταδυνάστευσαν τη μαχόμενη εκπαίδευση στα χρόνια του Μνημονίου και του «νέου σχολείου». Όλων αυτών δηλαδή,Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης και  Διευθυντών σχολείων,που σε μια ιστορική στιγμή για τον κλάδο, στη μάχη που έδωσε, έγιναν το μακρύ χέρι της εξουσίας προπαγανδίζοντας την αξιολόγηση και με αντισυναδελφικό τρόπο προσπάθησαν να επιβάλλουν την άγρια μορφή του επιθεωρητισμού, της χειραγώγησης και των απολύσεων στην εκπαίδευση!  

Η συμμετοχή μας λοιπόν αποτελεί μια εξέλιξη την οποία οφείλουμε όχι μόνο να την αξιοποιήσουμε, αλλά και να την υπερασπίσουμε απέναντι στο πολιτικό και συνδικαλιστικό κατεστημένο που ασχημονεί, απέναντι σε όσουςυποτιμούν, προσβάλλουν και απαξιώνουν την κρίση και συμμετοχή των μάχιμων συναδέλφων σε όλους όσους παρουσιάζουν τους εκπαιδευτικούς της τάξης και της πράξηςως ένα σώμα αδαών, κατευθυνόμενων και χειραγωγούμενων συναδέλφων χωρίς άποψη και λόγο!

Στη διάρκεια της μεγάλης μάχης για την αξιολόγηση αυτό το σώμα κατέθεσε την υπογραφή του υπέρ της συλλογικής προσπάθειαςκαι συσπειρώθηκε στον αγώνα για δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία. Είναι η απόδειξη πως αυτό το σώμα των συναδέλφων, που ξεπέρασε τις κομματικές σκοπιμότητες και άντεξε τον εκφοβισμό της εξουσίας,ούτε χειραγωγείται ούτε κατευθύνεται! Αντίθετα από τους αμετανόητους νοσταλγούς των εγκάθετων «συμβουλίων επιλογής» της παρασκηνιακής και της κομματικής διαπλοκής, θα πρέπει ΕΜΕΙΣ να  εκφράσουμε  την απόλυτη εμπιστοσύνη μας στους μάχιμους συναδέλφους και στην κρίση τους!Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν αποδείξει πλείστες φορές στο παρελθόν ότι έχουν την ωριμότητα να αντισταθούν στις προσπάθειες αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και της δημοκρατίας μέσα σ’ αυτό.

Μπροστά λοιπόν, στις διαδικασίες για την επιλογή στελεχών:

Καλούμε  τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να διευρύνουν τη συζήτηση για τη δημοκρατική  λειτουργία των σχολικών μονάδων, για τον κυρίαρχο και αποφασιστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, για το περιεχόμενο,  για το διαφορετικό ρόλο του διευθυντή ως«εκπροσώπου και  συντονιστή του συλλόγου διδασκόντων»για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων μας,ενάντια στη λογική των χορηγών, της αγοράς και της αξιολόγησης και της ιεραρχίας.

Επίσης  καλούμε  τους συναδέλφους να τοποθετηθούν αξιοποιώντας τις διαδικασίες επιλογή με τα ίδια αυτά συλλογικά κριτήρια και να μην επανανομιμοποιήσουντην επιλογή  διευθυντών που με αυταρχικό, αντιδημοκρατικό και αντισυναδελφικότρόποπίεσανγια την εφαρμογή της αξιολόγησης,παραχάραξαντη θέληση των συλλόγων διδασκόντων καιεμπόδισαντον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά και να δεσμεύσουν τους νέους διευθυντές να μην κάνουν ότι γουστάρουν.  

Συμπερασματικά,  καλούμε  όλους τους συναδέλφους  να ορίσουν συλλογικά το δημοκρατικό πλαίσιο της δικής τους συμμετοχής σε αυτές τις διαδικασίες:Συλλογική λειτουργία, αναγνώριση κυρίαρχου και αποφασιστικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και επιλογή στηριγμένη στησυναδελφικότητα,την τήρηση των συλλογικών αποφάσεων, τοσεβασμό των εργασιακών μας δικαιωμάτωνκαι τηναφοσίωση  στην υπόθεση του δημόσιου και δωρεάν σχολείουγια όλα τα παιδιά.