κείμενο για αξιολόγηση - αιτήματα συλλόγου PDF  | Print |  E-mail
Monday, 02 March 2015 21:49

Θέμα: « Απαιτούμε την άμεση κατάργηση όλου του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση και όχι μόνο την αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών – ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη όλων των εκπαιδευτικών».

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. «Δ. Γληνός» χαιρετίζει και συγχαίρει τα μέλη του Συλλόγου μας, αλλά και όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στη μάχη που έδωσε ο κλάδος ενάντια στην επιβολή της «αξιολόγησης» - χειραγώγησης  για την εξαίρετη και αξιοπρεπή στάση τους και την επιμονή και εμμονή τους να προασπίσουμε όλοι μαζί τις κατακτήσεις και τα εργασιακά μας δικαιώματα ενάντια σε όσους τα επιβουλεύονται.Η μάχη δόθηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες, με πιέσεις, απειλές κλπ αλλά η πλειοψηφία των συναδέλφων  μέσα στους συλλόγους διδασκόντων είπαν όχι στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, κάνοντας χρήση της απεργίας - αποχής, όπως ένα μεγάλο  όχι είπαν και οι 20 συναδέλφισσες προϊσταμένες νηπιαγωγοί και οι 3 διευθυντές για την ατομική τους αξιολόγηση.  

Η νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος και η αναστολή της εφαρμογής της αξιολόγησης από την κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) που προέκυψε από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 είναι αποτέλεσμα αυτών των αγώνων του κλάδου μας και των κινητοποιήσεων μας των δύο τελευταίων χρόνων ενάντια στην  εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης που προσπάθησε να μας επιβάλλει η προηγούμενη κυβέρνηση (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ).

Δεν ξεχνάμε ότι στον αγώνα μας αυτό αρκετοί βρέθηκαν απέναντί μας -Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπ/σης, Διευθυντές Δ/νσεων Π.Ε., Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές – Διευθύντριες σχολείων- επιλέγοντας να παίξουν το ρόλο των «πραιτοριανών» της εξουσίας γυρίζοντας την πλάτη στον κλάδο τους και στις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων.

Με διευθυντές – διευθύντριες

  • Να μην συγκαλούν τον Σύλλογο Διδασκόντων όπως ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν σύμφωνα με την  εγκύκλιο.
  • Να καλούν τον Σύλλογο Διδασκόντων και κατά την διάρκεια της συζήτησης να τον ακυρώνουν γιατί έβλεπαν ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων είχε αντίθετη άποψη από την δική τους.
  • Να συγκαλούν τον Σύλλογο Διδασκόντων, η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων να δηλώνει Απεργία – Αποχή, σύμφωνα με την απόφαση της ΔΟΕ, και αυτοί/ες από μόνοι τους και αυθαίρετα να ανεβάζουν στο Παρατηρητήριο τον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου.
  • Κάποιοι/ες φτάσανε μάλιστα και στο σημείο να ανακοινώνουν δημόσια ότι θα συγκαλέσουν Σύλλογο και θα πάρουν αποφάσεις με το 1/3 των συναδέλφων των σχολείων.

Και όλα αυτά προκειμένου να ξαναγίνουν διευθυντές/ ντριες και να κρατήσουν τις θέσεις τους στις νέες κρίσεις του καλοκαιριού. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας δεσμεύεται ότι θα διερευνήσει αυτές τις περιπτώσεις και θα κάνει πράξη την απόφαση της 83ης Γ.Σ. του κλάδου για την διαγραφή τους από τον Σύλλογο.

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση δε δόθηκε από συντεχνιακές θέσεις! Ήταν και παραμένει αγώνας για την υπεράσπιση και προάσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, για το σχολείο των όλων και των ίσων, για την προστασία της εργασιακής θέσης των εκπαιδευτικών σε αυτό. Η αξιολόγηση δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Εκπορεύεται από την εκπαιδευτική στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης  και του ΟΟΣΑ, αποδεικνύοντας, και από τη διεθνή εμπειρία, ότι δεν μπορεί  να διαχωριστεί σε καλή και κακή, «παιδαγωγική» ή τιμωρητική, εσωτερική ή εξωτερική, αλλά ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί παρά να είναι μοχλός  ιδεολογικής χειραγώγησης και  υποταγής, μισθολογικής καθήλωσης και απόλυσης. Άλλωστε η αξιολόγηση αποτελεί βασικό συστατικό της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα απ’ τα βασικότερα εργαλεία για τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν καθώς και στην κατάρτιση, μαθητεία, φτηνή εργασία για τους μαθητές μας, για τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, με στόχο τη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων. Ταυτόχρονα μετατρέπει το σχολείο σε κάτεργο ανταγωνισμού και εκδουλεύσεων στην κάθε εξουσία, καταστρέφει το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό μας καθήκον απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.

Τα τελευταία χρόνια, κάτω από τη μέγγενη της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονίων, η εκπαίδευση βίωσε από τις κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις της τελευταίας 5ετίας, μια τεραστίου εύρους όξυνση της αντιεκπαιδευτικής επίθεσης που διέλυσε ότι είχε απομείνει από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Τα συντρίμμια του δημόσιου σχολείου ονομάστηκαν «νέο σχολείο». Αυτό το «νέο σχολείο» της αγοράς βιώνουμε σήμερα. Το σημερινό σχολείο είναι το σχολείο  των χιλιάδων συγχωνεύσεων-καταργήσεων και υποβιβασμών… Το σχολείο όπου λείπουν χιλιάδες δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές… Με εκατοντάδες συγχωνευμένα τμήματα, 25άρια και 30άρια, με πολλά ολοήμερα να λειτουργούν περιορισμένα, με εκατοντάδες τμήματα ένταξης να μη λειτουργούν, γιατί δεν έχει προσληφθεί το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, με δεκάδες ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν, με σχολεία που δεν έχουν δεκάρα τσακιστή στα ταμεία τους…

Το «νέο σχολείο» που βιώνουμε σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την ολόπλευρη μόρφωση και γνώση, προετοιμάζει τα παιδιά σε πληροφορίες και δεξιότητες για να στηθούν στην ουρά των υποψήφιων ανέργων… Τους δίνει όσες και όποιες γνώσεις ζητάει η αγορά, τα προετοιμάζει να γίνουν φτηνοί εργαζόμενοι, που θα δουλεύουν όταν και για όσο θέλουν οι εργοδότες, τζάμπα εργαζόμενοι μέσω της μαθητείας ή «ωφελούμενοι» των 300 ευρώ, χωρίς ασφάλιση, περίθαλψη, εκπαίδευση, χωρίς κανένα δικαίωμα…

Στη σημερινή συγκυρία, όπου ο λαός αγωνίζεται για τα θεμελιώδη δικαιώματά του, για ψωμί – παιδεία – ελευθερία, ενάντια στην Ε.Ε., το ΔΝΤ, τις μνημονιακές αντιλαϊκές πολιτικές και την ολιγαρχία του πλούτου, εμείς οι εκπαιδευτικοί, αναπόσπαστο τμήμα του λαϊκού κινήματος, συνεχίζουμε τον αγώνα μας για το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Σε αυτά τα πλαίσια, επιχειρώντας να συμβάλλουμε στον αγωνιστικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος και με πυξίδα τις αποφάσεις της τελευταίας μας ΓΣ, θεωρούμε ότι απαιτείται η άμεση ανάταξη της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και ο σχεδιασμός ενός ριζικά διαφορετικού προσανατολισμού της.

 Αιτήματα

  1. Άμεσα, αύριο το πρωί αν είναι δυνατόν, να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις ώστε να καλυφθούν επιτέλους τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Βρισκόμαστε πλέον στα μέσα της σχολικής χρονιάς, τα κενά εκπαιδευτικών είναι πολλά και τα περισσότερα υφίστανται από την αρχή της σχολικής χρονιάς!
  2. Άμεση δρομολόγηση ενός ολοκληρωμένου κρατικού προγράμματος σίτισης και ιατρικής περίθαλψης που θα εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχει ούτε ένας μαθητής μας πεινασμένος, ότι δεν θα υπάρχει ούτε ένα παιδί στα σχολεία μας χωρίς ιατρική περίθαλψη.
  3. Απαιτούμε την πλήρη και καθολική ικανοποίηση των αιτημάτων μας που σημαίνει κατάργηση όλου του νομοθετικού οπλοστασίου που αφορά την αξιολόγηση των νόμων 4024/11, 4142/13, ΠΔ 152/13, 3848/10, 3679/10, 2525/1997 και 2986/2002, καθώς και όλων των εγκυκλίων και υπουργικών αποφάσεων που τους συνοδεύουν.Η αναστολή αντί της κατάργησης, αφήνει ανοιχτή την πόρτα σε απόπειρες επαναφοράς της αξιολόγησης με βάση τις πολιτικές εξελίξεις. Επιτρέπει να παραμένει ενεργό ένα ηφαίστειο που το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε μαχητικά. Μπορεί να λειτουργήσει εκβιαστικά για να γίνουν αποδεκτές άλλες λύσεις σχετικά με υποτιθέμενη «καλή» αξιολόγηση. Γι’ αυτό και ζητάμε τώρα κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου!Κάθε προσπάθεια εφαρμογής οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας, από οποιαδήποτε κυβέρνηση, θα μας βρει απέναντί της. Μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της.
  4. Ακώλυτη  βαθμολογική  και μισθολογική  εξέλιξη και άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών. Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων με κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 4ετίας. Τώρα επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο/ βαθμολόγιο.
  5. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Δημιουργία ενός αποτελεσματικού δικτύου υποστηρικτικών θεσμών μέσα στο δημόσιο σχολείο για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Εξοπλισμός όλων των σχολείων με εργαστήρια πληροφορικής, δημιουργία μεγάλης βιβλιοθήκης σε κάθε σχολικό συγκρότημα.  Αυξημένη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες για γραφική ύλη και αναλώσιμα και να μην επιβαρύνονται οι γονείς.
  6. Κατάργηση του Ν. 4093 (πειθαρχικό δίκαιο) που παραβιάζει το τεκμήριο της αθωότητας και θέτει σε αργία υπαλλήλους για τους οποίους έχει κινηθεί διαδικασία πειθαρχικού ή έχει ασκηθεί δίωξη για συγκεκριμένα αδικήματα.  Άμεση παύση κάθε δίωξης εκπαιδευτικού και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση το ισχύον αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο.
  7. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τα σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό. Σχέση συνταξιοδοτήσεων και προσλήψεων 1:1 τουλάχιστον για τα 4 τελευταία χρόνια όπου συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί της Π.Ε. κι έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο όνειδος της απλήρωτης εθελοντικής εργασίας, στα κοινωφελή προγράμματα και την ωρομισθία.
  8. Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλοκαι θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα.
  9. Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδαςμε ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  10. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης όλου του μαθητικού πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτό η ποσότητα της ύλης στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα πρέπει να μειωθεί σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης.
  11. Ριζική αλλαγή της δομής της δημόσιας εκπαίδευσης με θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και του ενιαίου δωδεκάχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου. Ίδρυση νηπιαγωγείων, διορισμοί νηπιαγωγών.
  12. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.