Για την καταχώρηση στο Παρατηρητήριο της Αξιολόγησης του προγραμματισμού της σχολικής μονάδας PDF  | Print |  E-mail
Sunday, 14 December 2014 23:07

Ο ρόλος των συλλόγων διδασκόντων σχετικά με την καταχώρηση στο Παρατηρητήριο της Αξιολόγησης του προγραμματισμού της σχολικής μονάδας

Ενώ σε όλη τη χώρα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, συμμετέχουν θαρραλέα και αποφασιστικά στην κηρυγμένη από τη ΔΟΕ, Απεργία – Αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης.

Ενώ ήδη εκατοντάδες σχολικές μονάδες αποφασίζουν να ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ στην αυτοαξιολόγηση και ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΝ κανένα στοιχείο στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, το οποίο θα βάλει σχολεία και εκπαιδευτικούς στο καζάνι της ανθρωποφαγικής σύγκρισης – διαφοροποίησης – κατάταξης.

Ενώ πανελλαδικά, οι προϊσταμένες των Νηπιαγωγών,  ξεσηκώνονται και απέχουν από τις διαδικασίες της ατομικής τους αξιολόγησης- σε πολλές περιοχές φτάνουν και  το 100% –   . Στο σύλλογό μας έχουν ήδη δηλώσει άρνηση συμμετοχής από κάθε αξιολογική διαδικασία  πάνω από 20  συναδέλφισσες μέχρι τώρα.

Ενώ αυξάνεται ο αριθμός των διευθυντών, με δημόσιες δηλώσεις  που μετέχουν στην Απεργία – Αποχή και για την ατομική τους αξιολόγηση.

Την ίδια στιγμή οι απολογητές του ΥΠΑΙΘ, προσπαθούν με αλχημείες, “κόλπα”, ψεύδη, κάλπικες υποσχέσεις και τρομοκρατία (έμμεσες ή άμεσες απειλές), να παραχαράξουν τη θέληση του εκπαιδευτικού σώματος και των Συλλόγων Διδασκόντων.

        Το ΔΣ του συλλόγου  διαπίστωσε  διάφορες μεθοδεύσεις που συμβαίνουν στα σχολεία.

1. Σε κάποια σχολεία οι διευθυντές δεν ορίζουν συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και φαίνεται ότι ετοιμάζονται να αναρτήσουν μόνοι τους προγραμματισμούς και σχέδια δράσης στο Παρατηρητήριο, χωρίς την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων, επικαλούμενοι ότι αυτό ορίζει ο νόμος!
2. Κάποιοι δηλώνουν ότι είναι στην αρμοδιότητά τους να αναρτήσουν τα σχέδια δράσης που είχαν αποφασίσει πέρσι στο τέλος της χρονιάς! προσπερνώντας το γεγονός ότι ακόμα και η σύνθεση των συλλόγων διδασκόντων έχει διαφοροποιηθεί και ότι και το θεσμικό πλαίσιο και η λογική προβλέπει σχετική συνεδρίαση και έγκριση στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και συνεδριάσεις για την έναρξη, παρακολούθηση και καταγραφή της εξέλιξης των σχεδίων δράσης.
3. Επίσης δ/ντές θεωρούν ως συνεδρίαση για την αυτοαξιολόγηση – προγραμματισμό, την αρχική συνεδρίαση του Σ.Δ. για την κατανομή τάξεων και ευθυνών κατά το τρέχον σχολικό έτος! 
4. Στην ίδια λογική προτίθενται να αναρτήσουν στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, ως σχέδια δράσης, τον κανονισμό λειτουργίας, την ιστοσελίδα ή τη βιβλιοθήκη του σχολείου, χωρίς ποτέ να έχει αποφασιστεί στο σύλλογο διδασκόντων ανάλογο σχέδιο δράσης, ομάδες εργασίας κλπ ή αντίθετα δηλώνουν ότι αυτά ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!                                                       5. Τέλος, κάποιοι δηλώνουν ότι ακόμα και με αρνητική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων οι ίδιοι θα αναρτήσουν τα στοιχεία του προγραμματισμού – γιατί λένε ότι η εγκύκλιος ορίζει υπεύθυνο το δ/ντη – μη παίρνοντας υπόψιν τη θέση τουΣ.Δ.!

      Όλα θυσία στο βωμό της ατομικής τους αξιολόγησης. Κι έπειτα μας λένε ότι θα μας αξιολογήσουν με «δικαιοσύνη και αίσθημα ευθύνης» είτε κάποιοι άλλοι ότι “θα βάλουν σε όλους άριστα”. Αλήθεια, αν τώρα συμπεριφέρονται έτσι θα αρνηθούν τότε – στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν το νόμο 3848/10 (ν. Διαμαντοπούλου) άρθρο 26 που προβλέπει ότι λόγος για την απαλλαγή στελέχους εκπαίδευσης από τα καθήκοντά του είναι η “αδικαιολόγητη επιείκεια στη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης” ;

        Ξεκαθαρίζουμε ότι :

  • Ο/Η διευθυντής-ντρια  πρέπει να συγκαλέσει Σύλλογο Διδασκόντων με το θέμα «ετήσιος προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2014 – 2015 σύμφωνα με την π2 του άρθρ 2 της με αρ. 30972/Γ1/5-3-2013 – ΦΕΚ 614/2013 τ.β., Αξιολόγηση του  Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας, Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης, Υ.Α.» . Από αυτό  προκύπτει το θέμα , το περιεχόμενο  της συνεδρίασης και ο αρμόδιοςγια το θέμα : Λέει συγκεκριμένα «Η διεύθυνση του σχολείου ΚΑΙ ο Σύλλογος Διδασκόντων προγραμματίζουν…» κλπ κλπ. Δε λέει «η Διεύθυνση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων», επομένως ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν μπορεί να παρακαμφθεί. Ακολούθως, παρακάτω προβλέπεται ότι οι διευθυντές «μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2014 καλούνται να επισκεφτούν το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ… να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τον Ετήσιο Προγραμματισμό για το σχολικό έτος 2014-2015 της σχολικής μονάδας» (πήρε παράταση μέχρι 15/12/14), δηλαδή, ό,τι ο Σύλλογος Διδασκόντων παρήγαγε στην ως άνω συνεδρίαση.
  • Ο/η διευθυντής-ντρια δεν έχει το δικαίωμα να παρακάμψει το Σύλλογο Διδασκόντων. Δεν μπορεί να καταθέσει ΔΙΚΟ του προγραμματισμό αφού είναι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων η κατάρτισή του. Δεν μπορεί να επικαλεστεί τη συνεδρίαση των αρχών Σεπτέμβρη, γιατί δεν έγινε με τέτοιο θέμα αλλά με το πάγιο θέμα κατανομής τάξεων, αρμοδιοτήτων , με το μοίρασμα τάξεων , με τις σχολικές γιορτές και τις εφημερίες  κλπ.   Ο  Ετήσιος Προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2014-2015 για την ΑΕΕ,  που αναρτάται στο παρατηρητήριο, είναι διαφορετική συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων και δεν πρέπει να γίνονται λαθροχειρίες.           
  • Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο  θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης.Υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ: “Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις γιατί η αυτοαξιολόγηση υποτίθεται με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία ότι αποτελεί κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.”
  • Εάν ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν έχει απαρτία επειδή οι συνάδελφοι συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ, τότε ο διευθυντής δεν έχει κανένα προγραμματισμό να ανεβάσει στο παρατηρητήριο. Γράφει στο βιβλίο πράξεων ή στο πρακτικό του ΣΔ  ότι συγκάλεσε Σ.Δ. και διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει απαρτία για το θέμα, αφού η πλειοψηφία δήλωσε ότι συμμετέχει στην αποχή της ΔΟΕ, ως εκ τούτου, ουδεμία διαδικασία που αφορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο.Το πρακτικό αυτό, υπογράφεται από όλους αλλά δεν γράφονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, εκτός κι αν οι ίδιοι το ζητήσουν.
  •   Στην περίπτωση που ο / η δ/ντής/ντρια αρνείται να καταγράψει ούτε το ένα ούτε το άλλο και ΔΕ ΣΥΓΚΑΛΕΙ σύλλογο διδασκόντων, όπως έχει υποχρέωση, οι συνάδελφοι να συγκαλέσουν Σ.Δ. με βάση το 1/3 των υπογραφών έστω την τελευταία στιγμή. Ο διευθυντής είναι υποχρεωμένος να τον συγκαλέσει με βάση τον Ν. 1566.

       Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι όποιοι διευθυντές κάνουν πράξη τέτοιες μεθοδεύσεις θα είναι έκθετοι σε όλα τα επίπεδα. Είναι έκθετοι όχι μόνο απέναντι στους συναδέλφους του σχολείου τους αλλά και του εκπαιδευτικού συνόλου (υπάρχει και σχετική απόφαση της ΔΟΕ). Είναι έκθετοι και νομικά και υπηρεσιακά, στο βαθμό που αλλοιώνουν, παραχαράσσουν και αγνοούν τη θέληση και την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι αν υπάρξει τέτοια περίπτωση στο Σύλλογό μας, θα καταγγελθεί σε όλα τα επίπεδα. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας θα προσφύγει σε  κάθε συνδικαλιστικό και νομικό μέσο, σε περίπτωση που θα διαπιστωθούν αυθαιρεσίες, όταν μάλιστα αυτές  αντίκεινται στην κείμενη νομοθεσία